ျမန္မာစာကို ျမန္မာလို ပီပီသသ ေရးၾကဖို႔
+++++++++++++++ +++++++++++++
+++++++++++++++ +++++++++++++
+++++++++++++++
+++++++++++++++
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၈ ရက္က လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာတြင္တင ္ ထားေသာ''စာျပင္ဆ ရာ''ဆိုသည့္ ဘာသာျပန္ Post တစ္ခုကို ဖတ္လိုက္ ရသည္။
ကြန္ပ်ဴတာစာစီသမ ားတစ္ေယာက္ဟာ ဂ်ာနယ္ ေဖာင္ပိတ္ရက္မွာ ဝိုင္းဖြဲ႕ေသာက္ စားရင္းက အရက္အမူး လြန္ၿပီး သခ်ဳိ ၤင္း တစ္ခုထဲက အုတ္ဂူတစ္ခုေပၚက ို ေရာက္သြား ပါတယ္။ အမူးေျပသြားမွ ဂူေပၚေရာက္ေန တာသိၿပီး ၾကက္သီးေမြးညင္း ထ လာပါတယ္။ သူက တေစၧအလြန္ ေၾကာက္ တတ္တာကိုး။ သူ႔ေဘးက ဂူကိုၾကည့္လိုက္ ေတာ့ လူတစ္ေယာက္က ဂူကိုထြင္းေန တာ ေတြ႕ရတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာသမား - ဟာ... လန႔္သြားတာပဲဗ်ာ ။ သရဲမွတ္လို႔။ ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားက ဘာလုပ္ေနတာလဲ။
ကြန္ပ်ဴတာသမား - ဟာ... လန႔္သြားတာပဲဗ်ာ
ဂူထြင္းသမား - ဒီမွာဗ်ာ . . စာလုံးေပါင္းမွာ းေနလို႔ ျပင္ေရးမလို႔ လုပ္ေနတာ။
ကြန္ပ်ဴတာသမား - ခင္ဗ်ားက ေမွာင္ႀကီးမည္းမ ည္း ထဲမွာ စာလုံးေပါင္းမွာ း တာ ဘယ္လိုလုပ္သိလဲ။
ကြန္ပ်ဴတာသမား - ခင္ဗ်ားက ေမွာင္ႀကီးမည္းမ
ဂူထြင္းသမား - ဒါက ကၽြန္ေတာ့္အုတ္ဂ ူေလ။ ကၽြန္ ေတာ့္နာမည္ ဘယ္လို စာလုံးေပါင္း လဲ သိတာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ ေတာ္မေသခင္တုန္း က စာျပင္ဆရာ လုပ္ခဲ့တယ္ေလဗ်ာ ။
အရက္မူးေနတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာသမား တစ္ခ်ိဳးတည္း လစ္ပါေလေရာဆိုၿပ ီး သူ႔ဟာသ ကို အဆုံးသတ္ထားတာ ဖတ္လိုက္ရပါသည္။ ဤဟာသ တိုေလး ကို ဖတ္ၿပီး ကိုယ္ တိုင္ကလည္း စာျပင္ဆရာျဖစ္ခဲ ့ေလေတာ့ ''စာျပင္ဆရာ မ်ား ေသတာေတာင္ စာလုံးေပါင္းအမွ ားကို လိုက္ျပင္တုန္းပ ါ လား။ အစြဲမကၽြတ္ နိုင္ပါလား''ဟု ဆင္ျခင္မိပါသည္။
တကယ္တမ္းေျပာရလၽ ွင္ စာျပင္ဆရာဆိုသည္ မွာ ေၾကးေတြ ေညႇာ္ေတြႏွင့္ ညစ္ေပေနေသာ ကေလးတစ္ ေယာက္ ကို ေရခ်ိဳးေပး ရသည့္သူႏွင့္ တူပါသည္။ ရႊံ့ထဲ ဗြက္ထဲ ေပက်ံေနေအာင္ ေဆာ့လာေသာ ကေလး တစ္ေယာက္ ကို ျမင္ၾကည့္ပါ။ ေခါင္းမွာလည္း ရႊံ့ေတြက ဆံပင္ႀကိဳ ဆံပင္ၾကားမွာ ပြရေနမည္။ တစ္ကိုယ္လုံးမွာ လည္း ႏြံေစာ္ ေတြနံၿပီး ညစ္ပတ္ေနမည္ဆိုလ ၽွင္ ဦးစြာ ကေလး ကို ေရ ခ်ိဳးရပါမည္။
ၿပီးလၽွင္ ေခါင္းက ရႊံ့ေတြ ေျပာင္သြားေအာင္ ေခါင္းေလၽွာ္ ရည္ျဖင့္ ေခါင္းေလၽွာ္ ရပါ မည္။ ၿပီးလၽွင္ ဆပ္ျပာ တိုက္ ၍ ေၾကးခၽြတ္ ရပါလိမ့္ မည္။ သို႔မွသာ သန႔္စင္ ေသာ ကေလးတစ္ေယာက္အျဖ စ္ကို ရပါလိမ့္မည္။
စာျပင္ဆရာသည္ ကေလးကို ေရခ်ိဳးေပးရသူႏွ င့္တူ လၽွင္ အယ္ဒီတာမ်ားက ကေလးကို အလွျပင္ေပးရသူႏွ င့္တူ ပါလိမ့္မည္။ သူတို႔က ကေလးႏွင့္ လိုက္ဖက္မည့္ အလွအပ အဆင္တန္ဆာတို႔ျဖ င့္ အျမင္ တင့္ေအာင္ ျပင္ ဆင္ေပး ရ ပါလိမ့္ မည္ ။ ေခါင္းေျပာင္း သင့္တာေျပာင္း၊ စာမေခ်ာတာ ကို ေခ်ာေအာင္ျပင္၊ အဆီအေငၚမတည့္သည္ မ်ားကို အေၾကာင္း အက်ိဳး ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးျခင္း ျဖင့္ စာဖတ္သူတို႔အျမင ္ တြင္ ႏွစ္လိုဖြယ္ သတင္းစာ၊ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း စာေစာင္တစ္ခု ျဖစ္ လာေအာင္ အားထုတ္ၾက ရပါလိမ့္မည္။
ယခုတေလာ အမွားအယြင္းေတြမ ်ားလွ၍ စာဖတ္ သူတို႔က Facebook ေပၚ တြင္တင္ကာ ေဝဖန္ခံေနရ သည္မ်ားကို ႀကိမ္ဖန္ မ်ားစြာ ေတြ႕ေနရပါသည္။ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ဟူသည္ အခ်ိန္ကိုလု၍ အခ်ိန္မီေအာင္လု ပ္ေဆာင္ ရသည္မို႔ မွားတတ္သည့္ သဘာဝ ရွိပါေသာ္လည္း စာ ဖတ္သူတို႔ကိုငဲ့ ကာ အမွားကင္းနိုင္သ မၽွကင္းေအာင္ ႀကိဳး စားရန္ တာဝန္ရွိပါသည္။
သည္ေနရာတြင္ စာျပင္ဆရာ ဆိုသည္မွာ အယ္ဒီတာတို႔၏ လက္စြဲလည္းျဖစ္ သည္မို႔ အမွားနည္းေအာင္ ႀကိဳးစားျပင္ဆင္ ေပးၾကရ သည္ မွာ လည္း သဘာဝပင္ျဖစ္ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ျပင္သင့္သည္ကို သာျပင္၍ မျပင္သင့္သည္ တို႔ ကို မျပင္အပ္ေၾကာင္း ဆရာ့ ဆရာႀကီးမ်ားေရး သားခဲ့သည့္ ေဆာင္းပါးအခ်ိဳ႕ တြင္ ေတြ႕ရ သည္။
ဆရာေဇယ်၏ 'စာျပင္ဆရာ'ေဆာင ္းပါးတြင္-
''သကၠရာဇ္ ၁၂၆၀ ေက်ာ္ေလာက္က မႏၲေလးတြင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလ ်က္ တပည့္တပန္း မ်ားျပားေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးရွိသည္။
ထိုဆရာေတာ္ႀကီးသ ည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးသည ့္အခ်ိန္ တပည့္မ်ားအား စာပို႔ခ်သည့္ အခ်ိန္မွလြဲလၽွင ္ ေက်ာင္း၌ ရွိေသာ ေပစာ၊ ပုရပိုက္စာ မ်ားကိုသာ ဖတ္ရႈေလ့လာျခင္း ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစသည္ ။ ေပစာမ်ား အနက္ ေရွး ဆရာေတာ္ႀကီး အဆက္ဆက္ၾကည့္ ရႈအသုံးျပဳသြားေ သာ ပရိတ္ႀကီး တစ္ေစာင္ကို ေန႔စဥ္လိုလို သုံးသပ္ၾကည့္ရႈေ လ့ရွိသည္။
က်မ္းဂန္က်နေသာ ပုဂၢိဳလ္ ႀကီးျဖစ္သည့္အတိ ုင္း ေပစာ၊ ပုရပိုက္စာမ်ားတ ြင္ အမွား မ်ားကို ျမင္ေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္အခါမၽွ ျပင္ဆင္ ေရး သားျခင္းမျပဳ။ ဖေယာင္းစက္ကေလးမ ်ား ခ်၍ မွတ္ သားၿပီး မူလအတိုင္းသာ ရွိေစသည္။ ထိုုသို႔ၾကည့္ရႈ ေနစဥ္ ပရိတ္ႀကီးေပ တြင္လည္း တစ္ေနရာ၌ တစ္ေခ်ာင္း ငင္ ပါရမည္ကို မပါဘဲရွိရာ ဖေယာင္းစက္ခ်၍သာ မွတ္သား ထားေလသည္။
တစ္ခါေသာ္ ဒကာေတာ္တစ္ေယာက္ က ထိုေပစာ ကေလးကို ၾကည္ညိဳလွ၍ ကူးယူလိုပါသည္ဟု ေလၽွာက္ ၏။ ဆရာေတာ္ႀကီး သည္ ႐ုတ္တရက္ ခြင့္မျပဳ၊ သုံးေလး ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ေလၽွာက္ဖ န္မ်ားမွ ဒကာ့အစား ကူးမည့္ စာေရးကို စစ္ေဆးၿပီးလၽွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္ မူလိုက္သည္။ ေနာက္ ဥပုသ္တစ္ပတ္ၾကာေ လာက္ ၾကာလၽွင္ ေရးကူးၿပီး ဒကာလည္း ေပကို ဆရာေတာ္အား ျပန္၍ အပ္ေလသည္။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆရာေတာ္သည္ ထိုေပစာ ေလးကို ၾကည့္ရႈသုံး သပ္ျပန္ ရာ တစ္ေခ်ာင္းငင္က် န္ေန ေသာေနရာတြင္ မိမိမွတ္သားေသာ ဖေယာင္း စက္ကေလး မရွိေတာ့ဘဲ တစ္ေခ်ာင္းငင္ကေ လးေရာက္ေနသည္ ကို ေတြ႕ရေလသည္။
စုတ္တသတ္သတ္ႏွင့ ္ ၾကည့္ၿပီး ေဒါသ ဟုန္းခနဲျဖစ္လာက ာ ဒကာႏွင့္ စာေရးကို ခ်က္ခ်င္းေခၚ၍ 'ဒီတစ္ေခ်ာင္းငင ္ ဘယ္သူထည့္သလဲ''ဟ ု စစ္ေလသည္။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆရာေတာ္သည္ ထိုေပစာ ေလးကို ၾကည့္ရႈသုံး သပ္ျပန္ ရာ တစ္ေခ်ာင္းငင္က်
စုတ္တသတ္သတ္ႏွင့
စာေရးက -
''တပည့္ေတာ္ ထည့္လိုက္ပါတယ္ဘ ုရား''
''ဘာျဖစ္လို႔ ထည့္တာလဲ''
''က် က်န္ရစ္လို႔ ထည့္လိုက္ပါတယ္ ဘုရား''
''ဟင္ . . ဒီတစ္ေခ်ာင္းငင္ မပါတာ ငါ့ဆရာ့ဆရာ ေတြကလည္း သိ၊ ငါလည္း အသိ၊ ငါ့ ဆရာ့ဆရာေတြ မထည့္ခဲ့၊ ငါလည္းမထည့္၊ နင္ထည့္မွ ငါတု႔ိ သိမွာလား။ နင္ထည့္လို႔ ဆရာအဆက္ဆက္က ေပပ်က္ၿပီ။ 'ေခြးမ သား လူတတ္လုပ္လို႔ ျပင္ဦးဟ'ဟုဆိုကာ ေျခႏွင့္ကန္၊ ဖေနာင့္ႏွင့္ ေပါက္၊ ဒူးႏွင့္တိုက္သျ ဖင့္ ဒကာေရာ စာေရးပါ တစ္ေခ်ာင္းငင္ထည ့္မႈ အတြက္ ေက်ာင္းေပၚက ေျပးခဲ့ရဖူး သည္ဟု ေမာင္ၾကည္မြန္ေရ းသားေသာ ''စာျပင္ဆရာ ဒူးတိုက္ခံရျခင္ း''ေဆာင္းပါးတြင ္ ေဖာ္ျပထားေလသည္။
စာျပင္ဆရာေတြ ဒူးတိုက္ခံရသည္မ ွာသည္တစ္ႀကိမ္ တည္းမဟုတ္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မွ ိုင္းသည္လည္း တပည့္သားေျမးမ်ာ းကို ယခုလို ဒူးတိုက္ဆုံးမေလ ့ရွိသည္ ဟု ဖတ္ရဖူးသည္။ ဆရာမွိုင္းသည္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္အရြယ္ မွာပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို ႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး စာစီ၊ စာျပင္ဆရာ၊ အယ္ဒီတာ၊ သတင္းစာအယ္ဒီတာအ ျဖစ္ ဝင္ေရာက္လုပ္ ကိုင္ခဲ့သူျဖစ္သ ည္။ တစ္ခါေသာ္ စာအျပင္မွား၍ စကၠဴထုပ္ ဖိုး ေလ်ာ္ေပးခဲ့ရဖူး သည္။ ဆရာမွိုင္းသည္ စာျပင္ဆရာ၊ စာေရးဆရာတစ္ဦးလည ္းျဖစ္ရာ သူ႔စာမ်ားကို မေမး ျမန္း မစူးစမ္းဘဲ ျပင္ေပးသည္ကို မႀကိဳက္၊ သူ႔စာမ်ားကို သူကိုယ္တိုင္ ပ႐ုဖတ္ကာ အၾကမ္းမွအႏုတိုင ္ ဂ႐ုစိုက္ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိ သူျဖစ္သည္။
သူေရးေသာမူတြင္ ျပထားသည့္အတိုင္ း မဟုတ္ လၽွင္ စာပုံႏွိပ္တာဝန္ ခံ၊ စာျပင္ဆရာႏွင့္ ဖိုမင္ကို ခ်က္ခ်င္း ေခၚ၍ ေျပာသည္။ သူရိယတိုက္တြင္ အလုပ္လုပ္စဥ္ စာစီပုံ၊ စာျပင္ပုံစည္းကမ ္းမက်လၽွင္ ဖိုမင္ႏွင့္ စာျပင္ဆရာကိုခ်က ္ခ်င္း ေခၚ၍ ဆူ႐ုံမက ဒူးႏွင့္တိုက္တတ ္သည္ဟု ဆရာႀကီးႏွင့္ အတူ လုပ္ကိုင္ဖူးေသာ ေရွးဖိုမင္တပည့္ ေဟာင္းႀကီးမ်ား က ေျပာေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ ထားသည္။
မိမိတို႔စာျပင္ဆ ရာဘဝတြင္လည္း သတင္းစာ တိုက္တြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ စဥ္ အမွားအယြင္းျဖစ္ ပါက စာျပင္ဆရာ၊ ကြန္ပ်ဴတာစာစီဆရ ာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ အခန္းမႉး၊ ေဖာင္ကိုင္အယ္ဒီ တာအထိ တာဝန္ရွိသူအဆင့္ ဆင့္ကို အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က သူ႔အခန္းထဲေခၚ၍ ဆူတာ၊ ႀကိမ္း ေမာင္းတာ၊ ရာထူးခ်တာ၊ ဌာနေျပာင္းတာေတြ ခံခဲ့ရဖူး သည္။
မိမိတို႔စာျပင္ဆ
စာျပင္ဆရာဘဝ ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးေ သာ နိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာ ဆရာႀကီးေတြ အမ်ားအျပားရွိ ပါသည္။ ဥပမာျပရလၽွင္ ဆရာသာဓုမ်ိဳးဆက္ စာေရးဆရာ သုေမာင္သည္ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ကတည္းက ယုဝတီဂ်ာ နယ္တြင္ စာျပင္ဆရာဘဝမွစ၍ စာေပနယ္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့ သူျဖစ္သည္။ ဆရာမင္းလူသည္လည္ း သတ္ပုံသတ္ညႊန္း ဂ႐ုစိုက္ တတ္ေၾကာင္း သူေရးခဲ့သည့္ ''မွန္တတ္ေသာ သတ္ပုံ''ေဆာင္းပ ါး တြင္ ယခုလိုေရးသားခဲ့ သည္။
''ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဦးေလးတစ္ေယာက္ ၾကဳံခဲ့ရတာ ျပန္ေျပာျပလို႔ ၾကားဖူးသည္။ သူတို႔ငယ္ငယ္က ျမန္မာ ပညာရွိေတြၾကားမွ ာ အႀကီးအက်ယ္သေဘာထ ား ကြဲခဲ့ၾက သည့္ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ခဲ ့၏။ 'ဖ' ဂိုဏ္းႏွင့္ 'ဘ'ဂိုဏ္း ဘယ္ ဟာမွန္သလဲ ျငင္းခုံခဲ့ၾကျခ င္းျဖစ္၏။ ထိုကိစၥမွာ တျဖည္း ျဖည္းႀကီးထြား လာၿပီး 'ဖ'ဂိုဏ္းက 'ေဖေဖ၊ ဖိုးဖိုး၊ စား ေသာက္ဖြယ္ ၊ ေတာင္ဖက္ေျမာက္ ဖက္' စသည္ျဖင့္ စာ လုံးေပါင္းရမည္ဟ ု ဆိုသည္။ 'ဘ' ဂိုဏ္းကလည္း 'ေဘ ေဘ၊ ဘိုးဘိုး၊ စားေသာက္ဘြယ္၊ ေတာင္ဘက္ေျမာက္ဘ က္' ဟု စာလုံးေပါင္း မွ မွန္သည္ဟု ျငင္းသည္။ ဒီျပႆနာ ၾကားမွာ ဦးေလးက အေခ်ာင္ခံရသည္။ ေက်ာင္းမွ ဆရာက 'ဖ' ဂိုဏ္းသား၊ အိမ္မွ အေဖက 'ဘ' ဂိုဏ္းဝင္၊ ဆရာသင္ တဲ့အတိုင္း 'ဖ' နဲ႔ေရးလာၿပီး အိမ္ေရာက္ေတာ့ အေဖက 'ဘ' ျပင္ခိုင္းသည္။ ထိုအခါ ဆရာက သူသင္တဲ့အတိုင္း ေရး မလာရေကာင္း လားဆိုၿပီး ရိုက္သည္။ အိမ္ေရာက္ ျပန္ေတာ့လည္း အေဖက သူ႔ကို ဖီဆန္ရမလားဆိုၿပ ီး နားရင္း အုပ္သည္။ ၾကာေတာ့ သူသည္းမခံနိုင္ေ တာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ရက္မွာ သူ႔အေဖကို ခုလို ေျပာလိုက္၏။
''ေဘေဘ၊ လမ္းထိပ္က ဆိုင္မွာ ဘြားဘြားအတြက္ ဘေရာင္းတိုင္နဲ႔ ဘိုးဘိုးအတြက္ ဘ႐ုံယို သြားဝယ္လိုက္ ဦးမယ္'' ဟု 'ဘ' သံေတြနဲ႔ခ်ည္း ေျပာလိုက္ရာ သူ႔အေဖ က ''ေခြးမသား၊ ဒါငါ့ကို သက္သက္ေငါ့တာပဲဆ ိုၿပီး ေၿခ ေထာက္ႏွင့္ ေဆာင့္ ကန္လိုက္ သျဖင့္ ေလွကားမွ ဒလိမ့္ ေခါက္ေကြးက်သြား ရသည္''ဟုဆို၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစာေပတြင္ စာလုံးေပါင္းသတ္ ပုံမ်ား တစ္ေျပးညီျဖစ္ေစ ရန္ ျမန္မာစာအဖြဲ႕မွ စာလုံး ေပါင္းသတ္ပုံက်မ ္းႏွင့္ ခြဲထားကို ျပ႒ာန္းေရးသားထာ းၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ပုံႏွိပ္မီဒီယာျ ဖစ္ေစ၊ ယုတ္စြအဆုံး နိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္မ်ားတြင ္ ျမန္မာျပန္ေရး သားထားသည့္ စာသားမ်ား ပင္ျဖစ္ေစ ျမန္မာစာလုံးေပါ င္းသတ္ ပုံက်မ္းႏွင့္အည ီ ျပင္ ဆင္ေရး သားျခင္းျဖင့္သာ လၽွင္ ယေန႔ေခတ္သုံးအမွ န္ ကို ရရွိမည္ ျဖစ္ပါ သည္။
သို႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ပုံႏွိပ္မီဒီယာမ ်ားမွ 'ကၽြန္ ေတာ္'ကို 'က်ေနာ္' ဟု ေရးသားေနသည္မ်ား ရွိသလို အခ်ိဳ႕က သတ္ပုံသည္ အေရးမႀကီး၊ အဓိပၸာယ္မခ်ိဳ႕ယ ြင္းလၽွင္ ၿပီးတာပဲ ဆိုတာမ်ိဳး ၿပီးၿပီးေရာသေဘာ ျဖင့္ သုံးစြဲေနတာ ေတြ ေတြ႕ေနရသည္။
ပိုဆိုးသည္မွာ မိမိတို႔သင္ယူေန ရ ေသာ စာမ်ားႏွင့္ တမင္တကာကြဲလြဲေအ ာင္ စတန႔္ထြင္ေရး သားေနေသာ facebook စာမ်က္ႏွာမ်ားေပ ၚမွ အသုံးလြဲမ်ား ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဘဝကို (ဘြ)၊ ခ်စ္ခ်စ္ေလးကို ၈၈၄၊ မြမြ၊ ငိုးမသား စသည္ျဖင့္ ေရး ထုံးအလြဲ မ်ားကို ေပါေပါပဲပဲသုံး လာၾကရာ ျမန္မာစာ အတြက္ ရင္ေလးဖြယ္ဟု ဆိုရပါမည္။
တစ္ေန႔က comment တစ္ခုကို ''က်ေနာ့္အျမင္ ေတာ့ဗ်ာ''ဟု ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ေရးသာ းထားရာ သား ျဖစ္သူ ႏွစ္ တန္းေက်ာင္း သားက ေက်ာင္း မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဟုသာ သင္ယူထားေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးထား ေသာ ''က်ေနာ္'' ကို သူ႔ခမ်ာ ဖတ္မရ။ '' က်..ေနာ္ '' ဟု တစ္လုံး ခ်င္း ဖတ္ျပသည္ကို ၾကားလိုက္ရပါသည္ ။ ကၽြန္ေတာ္ကို က်ေနာ္ဟု အလြယ္တကူသုံး လိုက္ျခင္းသည္ ႏွစ္တန္း ေက်ာင္းသားတစ္ေယ ာက္အတြက္ ႀကီးစြာေသာ အခက္ အခဲျဖစ္သြားရသည္ ကို ကိုယ္တိုင္ၾကဳံလ ိုက္ရ သည္။
ျမန္မာစာကို ျမန္မာလို ပီပီသသေရးၾကဖို႔ လိုအပ္ ေနပါၿပီဟု မီးေမာင္းထိုး တင္ျပလိုက္ရ ပါေၾကာင္း။
ရည္ညႊန္း -
(၁) စာျပင္ဆရာဒူးတို က္ခံရျခင္း (ေမာင္ၾကည္မြန္)
(၂) စာျပင္ဆရာ (လူမႈကြန္ရက္စာမ ်က္ႏွာ)
(၃) ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ ္ေတာ္မွိုင္း (မိုးမခ)
(၄) မွန္တတ္ေသာ သတ္ပုံ (မင္းလူ)
(၂) စာျပင္ဆရာ (လူမႈကြန္ရက္စာမ
(၃) ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ
(၄) မွန္တတ္ေသာ သတ္ပုံ (မင္းလူ)
No comments:
Post a Comment
Thank You